آخرین اخبار
کد مطلب: 79968
نخستين يادواره شيخ پياده در لردگان برگزار شد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1980

 

به گزارش سلام لردگان، عليرضا قيصري صبح امروز در نخستين يادواره عارف وارسته شيخ عبدالله بختياري پياده اظهار کرد: شيخ عبدالله بختياري معروف به شيخ پياده در اصل نامش سيف‌الله ويسي از اهالي روستاي شش‌بهره از توابع لردگان است که از همان کودکي روحش لطيف و سرشتش نيکو بود و به خاندان عصمت و طهارت علاقه و ارادت زيادي داشت.

وي افزود: در زمان رضا شاه که سياستش سرکوب و قلع و قمع خونين بزرگان بود و خلع سلاح و يکجانشيني عشاير را در دستور کار قرار داده بود، آسيف‌الله تصميم گرفت به نجف اشرف عزيمت کند.

قيصري بيان داشت: آسيف‌الله در کربلا و نجف کارگري مي‌کرد و مزدش را به يکي از علماي آن زمان عراق مي‌داد تا وي را با مسائل و معارف ديني آشنا کند او در عراق با رياضت و عبادت به مقامات معنوي دست يافت و صاحب کرامات شد.

استاد دانشگاه اهواز و محقق و پژوهشگر مشاهير و عارفان گفت: شيخ عبدالله بيش از پنجاه مرتبه با پاي پياده به زيارت ائمه معصومين(ع) مشرف شد او از نجف و کربلا پياده به قم و مشهد مي‌رفت و در راه امامزادگان را نيز زيارت مي‌کرد به همين خاطر به شيخ پياده شهرت پيدا کرد.

وي ادامه داد: دوستان و معاشران شيخ اشخاصي بودند که در زهد و تقوا و عرفان جايگاه والائي داشتند و با امام زمان(عج) در ارتباط بودند، مثل ايت‌الله حاج شيخ مرتضي حائري، حاج اسماعيل دولابي، حاج شيخ محمد فکور يزدي و حاج حسين مظلومي از جمله اين افراد بودند.

وي دادن عزت و کرامات را از آن خدا دانست و گفت: شيخ عبدالله دنيا را به اندازه نيازش خواست و عزت دست خداست و خداوند شيخ عبدالله را بزرگ کرد.

قيصري خاطرنشان کرد: ملاقات با امام زمان(عج)، پرهيز از خوردن مال حرام و شبهه‌دار از جمله خصايص اين شيخ والارسته است و او هر چه داشت در راه خدا به نيازمندان مي‌داد.

وي ادامه داد: شيخ در اواخر عمر خود به بيماري اوره مبتلا شد و يک هفته در بيمارستان آيت‌الله گلپايگاني قم بستري شد و در شب بيستم ماه مبارک رمضان سال 1402 قمري مصادف با 11 تيرماه سال 62 هجري شمسي که سنش از هشتاد سالگي گذشته بود دار فاني را وداع و در قبرستان بقيع در راه قم به جمکران به خاک سپرده شد.

انتهاي پيام/

خبرگزاري فارس

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس